FORUM
[TERMENI & CONDIȚII]
Forumul Studenților Români de Pretutindeni

Forumul Studentilor Români de Pretutindeni (Forumul, sau FSRP) este un proiect fără precedent, făcut de studenți pentru studenți. Prin organizarea acestui Forum, se dorește reunirea studenților români din țară și din străinătate, oferindu-le pentru 5 zile un spațiu deschis unde vor dezbate teme de importanță atât pentru societatea românească cât și pentru generația noastră. Propunerile finale vor alcătui o Rezoluție ce va fi înaintată ministerelor din Guvern și autorităților române.

1.
INTRODUCERE

2.
PARTICIPANȚI

3.
ÎNREGISTRARE

4.
STRUCTURĂ

5.
PLATFORMĂ

6.
EVENIMENTE

7.
ACOMODARE

8.
COVID-19

9.
ASISTENȚĂ

10.
RĂSPUNDERE

11.
VIZUAL

12.
CONTACT

FORUM
[Forumul Studenților Români de Pretutindeni]
TERMENI & CONDIȚII

Scopul principal al Forumului este transformarea ideilor și idealurilor pe care generația noastră le are în proiecte concrete care pot contribui la dezvoltarea României, folosindu-ne de influența pe care asociațiile organizatoare o au în societatea civilă.

Organizatorii Forumului sunt patru asociații de studenți și tineri din România: Liga Studenților Români din Străinătate (LSRS), Asociația Tineretului ONU din România (UN Youth), Uniunea Studenților din România (USR) și Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR). Organizatorul din punct de vedere legal al evenimentului este Liga Studenților Români din Străinătate, cu sediul în București, str. Siriului nr. 37, Bl. 19D, sc. 1 et. 3 apt. 9, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/9027/2009.

Principalele obiective pe care Forumul Studenților Români de Pretutindeni le urmărește sunt:

  • Să promoveze implicarea civică printre studenții și tinerii români
  • Să construiască o comunitate în care spiritul democratic este accentuat și prețuit
  • Să pună la dispoziția tinerilor o platformă prin care să-și facă vocea și nevoile auzite
  • Să înceapă o dezbatere deschisă asupra problemelor societății românești din perspectiva tinerilor
  • Să schimbe politicile publice naționale în direcția pe care tinerii și-o doresc

Forumul se va desfășura între 20 și 24 august 2021, la București. Toate activitățile din cadrul Forumului vor implica diferite locații din București. Programul evenimentului va fi comunicat tuturor participanților înainte de data începerii Forumului. Activitățile din cadrul Forumului se împart în două categorii: dezbaterile și evenimentele sociale și profesionale. Dezbaterile au un caracter obligatoriu pentru toți participanții, în timp ce participarea la evenimentele sociale și profesionale este opțională.

În cazul în care apar, pe parcursul Forumului, evenimente și situații care pun în pericol organizarea evenimentului așa cum a fost plănuită și în condiții de siguranță, echipa de organizare își rezervă dreptul să modifice acest program pentru a evita sau minimiza posibilele daune.

Pe tot parcursul Forumului, echipa de organizare este cea care poate decide, în funcție de tipul situației, ce trebuie făcut în continuare iar toți participanții au obligația de a urma aceste instrucțiuni. 

Participanții din cadrul Forumului se împart în două categorii: moderatori și membri. În cadrul Forumului, dezbaterile din comitet vor fi supervizate de către moderator iar fiecare membru de comitet vor avea șansa să se implice în dezbaterile comitetului din care face parte. Din numărul total de participanți se vor alcătui un număr de 6 comitete, împărțind membrii în funcție de interesele lor pentru domeniile puse la dispoziție. Fiecare comitet va avea un președinte, care este ales din rândul membrilor comitetului. După ce fiecare persoană și-a prezentat documentele la care a lucrat înaintea sosirii la Forum, fiecare membru de comitet, inclusiv moderatorul, nominalizează câte o persoană pentru a prelua funcția de Președinte de comitet. Aceste nominalizări sunt anonime, iar cele două persoane care au cel mai mare număr de nominalizări trec mai departe. Dacă există situații în care mai mult de două persoane au un scor de calificare, moderatorul este împuternicit să aleagă care sunt cei doi candidați care trec mai departe. Ce urmează este o dezbatere formală în cadrul comitetului, de aproximativ 5-10 minute, timp în care candidații părăsesc sala iar ulterior se susține un vot la finalul căruia întreg comitetul, inclusiv cei nominalizați, votează un candidat.

Înregistrarea ca participant al Forumului se face pe site-ul oficial al evenimentului, fsrp.ro, printr-un formular de înscriere pe care fiecare persoană interesată îl poate completa. Evenimentul este deschis strict studenților, indiferent de nivelul sau anul de studiu în care se află. Cu toate acestea, este necesar ca participanții să fi împlinit vârsta de 18 ani înainte de data de 20 august și să fi fost studenți în anul universitar 2020-2021. Pentru participarea în cadrul Forumului, este necesar ca participanții să fi împlinit vârsta de 18 ani înainte de data de 20 august 2020. Înregistrarea în Forum este un proces ce presupune mai mulți pași.

În ordine cronologică, aceștia sunt următorii:

Preînscrierea (opțională) va fi disponibilă până la data de 1 mai și oferă anumite beneficii participanților care au parcurs această etapă. Aceasta presupune introducerea pe site a unor date cu caracter personal (nume, prenume, adresa de e-mail, etapa de studii, universitatea și specializarea, anul de studiu) și crearea unui cont. După trimiterea acestui formular de preînscriere, fiecare persoană va primi un mail de confirmare.

Înscrierea începe după ce perioada de preînscriere s-a terminat și oferă persoanelor interesate ocazia să aleagă între cele două poziții disponibile în Forum: moderator și membru de comitet. Astfel, aceasta este împărțită în două etape: moderatorii se pot înscrie primii (între 1 și 20 Mai) iar membrii comitetelor se înscriu ulterior (între 15 iunie și 1 August). Persoanele care s-au preînscris vor putea folosi contul de pe site pentru a se înscrie. Cele care nu au făcut acest demers, o să introducă datele necesare preînscrierii în momentul în care efectuează înscrierea. 

După fiecare etapă de înscriere urmează selecția făcută în baza aplicațiilor primite. În urma acestui proces de selecție, se stabilește lista completă a studenților care vor participa la Forum  ca moderatori și ca participanți. Selecția moderatorilor este făcută exclusiv de către echipa de organizare în timp ce participanții sunt aleși împreună cu moderatorii. Pentru ambele categorii, echipa de organizare stabilește care sunt criteriile de selecție și își rezervă dreptul de a le aplica așa cum consideră just, în funcție de fiecare situație în parte. Principalele criterii de selecție atât pentru moderatori cât și pentru participanți sunt experiențele similare Forumului, experiența academică, relevanța domeniului de studiu pentru comitetul ales dar și activitățile extracurriculare care sunt relevante pentru comitetul ales.

Înregistrarea în Forum este completă odată ce cererea de aplicare a unui participant este acceptată, iar contul său de pe site este validat, primind astfel acces la platforma online a forumului. Ultimul pas rămas este validarea fiecărui participant în momentul în care acesta sosește, pe data de 20 august, la locația stabilită în prealabil, pentru a-și primi toate documentele necesare și camera de cazare. De acolo, departamentul de Resurse Umane împreună cu moderatorul comitetului său vor fi persoanele ce-i vor oferi ajutorul necesar.

Pentru detalii exacte despre modul în care dezbaterile din comitete sunt organizate, verifică pagina Rules of Procedure / capitolul x din Termeni și Condiții.

Structura comitetelor

Comitele sunt alcătuite dintr-un număr cuprins între 10 și 20 de membri care, alături de președinte, participă la dezbaterile organizate și moderate de către moderator.

Formatul dezbaterilor

În cadrul dezbaterilor, ne vom folosi de materialele pe care le vom cere membrilor. Ulterior acceptării în Forum, membrii trebuie să identifice 2-3 probleme importante, din punctul lor de vedere, legate de subiectul forumului. Pentru aceste probleme, membri trebuie să propună câteva soluții și să identifice un context socio-politic făcând referire la legi adoptate în trecut, proiecte de legi care nu au fost votate, și viziunea societății asupra problemei. La final, este necesar ca membrii să își scrie opinia de ansamblu asupra problemei identificate.

Dezbaterile din cadrul Forumului sunt împărțite în două etape. Acestea constau în găsirea problemelor și a contextului, reprezentând o Expunere de Motive și identificarea soluțiilor, concretizate într-un Proiect Legislativ.

În prima etapă a dezbaterilor tot comitetul este reunit. Aici, fiecare membru își prezintă materialele pregătite înaintea Forumului (opinia, problemele identificate, contextul social-politic). În același timp, moderatorul notează care sunt punctele comune, identificate de mai mulți membri. La final, când toți membrii și-au prezentat materialele, întreg comitetul votează care din problemele identificate mai sus o să încerce să le rezolve prin Proiectul Legislativ.  Tot acest proces este unul formal, în care fiecare membru este chemat de către moderator să ia cuvântul iar orice intervenție se face cu aprobarea moderatorului și se semnalează cu ajutorul unui set de cartonașe pus la dispoziția tuturor membrilor. Această etapă se va concretiza în Expunerea de Motive – prima parte a Proiectului de Lege. Aici se scriu toate problemele identificate și pe care membrii vor încerca să le rezolve dar și cauzele pe care le-au identificat.

În etapa a doua, membrii se împart pe grupe de interese raportate la problemele identificate anterior în subiectul comitetului. Împărțirea pe grupe se face strict pe baza intereselor lor. Scopul acestei diviziuni este facilitarea găsirii de soluții într-un mod cât mai eficient. Ulterior, se revine la dezbaterea la comun, unde fiecare grup își prezintă setul de soluții pentru problemele care i-au fost alocate, iar tot comitetul oferă feedback urmat de un vot de încredere pentru soluțiile propuse. Soluțiile care au fost aprobate de o majoritate a comitetul se trec în Proiectul Legislativ sub formă de articole. Dacă soluția nu trece de vot, se va întoarce în cadrul grupului și se reface pe baza feedback-ului primit. Dezbaterile și munca din cadrul grupurilor sunt informale pentru a încuraja implicarea activă și pentru a folosi timpul pus la dispoziție la maxim. Evident, moderatorul comitetului se va asigura că activitatea unui grup nu deranjează activitatea celorlalte.

În urma acestor etape, Expunerea de Motive și Proiectul Legislativ formează documentul final, numit Proiect de Lege. Acesta este documentul final al comitetului care va fi folosit în următoarele etape. Dacă Proiectul de Lege este aprobat de Adunarea Generală, acesta va ajunge la autoritățile din România pentru a reprezenta viziunea tinerilor asupra problemelor discutate.

Etapa intermediară de feedback între comitete

Etapa intermediară de feedback este una premergătoare Adunării Generale. La această etapă participă perechi de comitete care au domenii de activitate similare și care își oferă feedback pe Proiectele de Lege la care au lucrat până acum. Scopul este de a primi o opinie din exterior de la persoane dintr-un domeniu similar. 

Președintele fiecărui comitet în această fază are un rol formal de a prezenta în mod general documentul comitetului și de a-și introduce colegii când aceștia vor să ia cuvântul. La final, celelalte comitete pot pune întrebări sau cere clarificări înainte de a oferi un feedback pentru Proiectul de Lege.

Feedback-ul oferit de către membri celorlalte comitete se bazează pe un research general pe care îl cerem aplicanților să-l facă atunci cand sunt acceptați în cadrul Forumului. Acesta este oferit într-un context formal dar nu are caracter obligatoriu: fiecare comitet poate să decidă dacă și cât să schimbe Proiectul de Lege propriu în urma feedback-ului primit. 

Odată terminată această etapă și întorși în cadrul comitetului, implementarea se face într-un context formal în care președintele prezintă fiecare punct propus în etapa de feedback iar ceilalți membri din comitet pot lua cuvântul pentru a-și exprima părerea. După prezentarea feedbackului, membrii comitetului decid dacă îl ia în considerare și modifică Proiectul de Lege.

Adunarea generala

Adunarea Generală este momentul final al Forumului. În cadrul acesteia, toate comitetele se reunesc pentru a  prezenta Proiectele de Lege, oferindu-le celorlalți membri din Forum șansa să își expună punctul de vedere în cadrul unei dezbateri moderate.

Cu o seară înainte, fiecare comitet primește Proiectele de Lege acceptate de către celelalte comitete pentru a le putea analiza și pentru a-și putea pregăti un set de întrebări sau sugestii pentru modificarea acestora. Fiecare Proiect de Lege o să fie discutat, timp în care comitetul, prin membrii săi, ține un discurs prin care își susține inițiativa, răspunde la întrebările venite din public, iar celorlalte comitete li se oferă oportunitatea de a avea un discurs împotriva Proiectului de Lege și de a pune întrebări.

Proiectul de Lege poate, de asemenea, să fie modificat prin amendamente la propunerea celorlalți membri din alte comitete. Amendamentele pot să scoată, să adauge sau să schimbe articole din proiectul de lege pentru a reflecta consensul întregii Adunări. Amendamentele se pot depune cu acordul întregului comitet atât cu o seară înainte, dar și în timpul dezbaterii propriu-zise. Pentru ca un amendament să fie implementat este nevoie ca acesta să fie votat de majoritatea membrilor, în urma unor dezbateri. Decizia numărului de amendamente care sunt acceptate în dezbaterea din Adunarea Generală este la echipa de moderare, pentru a asigura un bun mers al acesteia.

Pentru a asigura bunul mers al Adunării Generale, aceasta o să fie moderată de o echipă alcătuită din 3 persoane din echipa de organizare, care până la momentul respectiv nu au avut contact direct cu membrii.

Toate documentele și întreg conținutul care este elaborat în cadrul Forumului de către participanți în urma dezbaterilor sunt proprietatea intelectuală a organizatorului legal al Forumului. De asemenea, participanții cedează drepturile de proprietate intelectuală asupra documentelor pentru dezbateri pe care le trimit înaintea începerii Forumului.

Pentru a ușura munca membrilor și moderatorilor din cadrul Forumului, pe site-ul nostru o să fie disponibilă și o platformă dedicată fiecărui comitet la care toate persoanele care au fost acceptate au acces.

Funcționalitățile acestei platforme o să cuprindă, printre altele, un spațiu dedicat fiecărui comitet unde moderatorii și membrii pot comunica între ei, unde se pot face schimburi de documente și urmări progresul fiecărui membru. Aceasta o să conțină și o secțiune externă, dedicată procesului de votare și o secțiune de news feed pentru o comunicare informală între membrii. Adunarea Generală are și ea un spațiu dedicat unde se pot depune amendamente și unde moderatorii Adunării pot avea o perspectivă generală asupra tuturor Proiectelor de Lege.

Desfășurarea Forumului presupune atât dezbaterile descrise pe larg anterior, cât și îmbinarea acestora cu evenimente sociale și profesionale. Întrucât forumul se întinde pe o durată de 5 zile, mai mult de jumătate dintre acestea se vor încheia cu posibilitatea participării la activități de tip social & networking. Este vorba atât de activități formale cât și de evenimente informale.

Participarea la Forum nu este condiționată de plătirea vreunei taxe de înscriere. Evenimentul este unul gratuit iar acceptarea nu se bazează pe un criteriu financiar. Cu toate acestea, în momentul în care aplică la Forum, toți participanții își asumă că dețin mijloacele necesare pentru a se deplasa la București în vederea participării la eveniment. Echipa de organizare nu este responsabilă pentru eventuale daune ce derivă din incapacitatea oricărui participant de a se deplasa la București în perioada Forumului.

Cazarea tuturor participanților la Forum va fi asigurată de către echipa de organizare a Forumului, cu titlu gratuit, în căminele Universității din București. Pentru a evita orice fel de incidente, trebuie respectate regulile de conduită pe care Universitatea din București le aplică tuturor studenților săi care folosesc aceste cămine în timpul anului universitar dar și în timpul verii, document ce poate fi accesat aici. În cazul în care există daune care rezultă din acțiunile directe sau indirecte ale participanților, aceștia o să suporte costul integral al acestora. Aceste costuri o să fie stabilite de către Universitatea din București.

Forumul este un eveniment ce dorește să asigure cât mai multe din condițiile necesare pentru participare, astfel că include un program prin care oferim tuturor participanților mese calde pe parcursul celor 5 zile. Meniurile vor fi alcătuite și preparate de către o companie externă, contractată de către echipa de organizare. Fiecare meniu o să conțină și un meniu vegetarian și o să vină însoțit de o listă de alergeni alcătuită de către această companie, în funcție de fiecare meniu. Echipa de organizare nu își asumă răspunderea în cazul în care există diferențe între conținutul acestor mese și alergenii menționați, dar nici de probleme medicale cauzate de aceste meniuri, răspunderea fiind în totalitate a companiei care le-a produs și distribuit. În momentul în care vom deschide cererile pentru meniuri, listele de alergeni va fi disponibilă.

În funcție de restricțiile care sunt în vigoare în perioada în care Forumul o să se desfășoare, măsuri sanitare de protecție contra COVID o să fie implementate. Măsuri de tipul purtarea măștii, distanțarea socială, minimizarea contactului cu persoanele din exterior, cererea unui test PCR negativ la momentul sosirii sau testarea pe parcursul evenimentului sunt posibile exemple. Pe lângă măsurile obligatorii care o să fie în vigoare la data organizării Forumului, echipa de organizare își rezervă dreptul de a adăuga măsuri suplimentare. Echipa de organizare o să facă tot posibilul pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții sanitare impecabile pentru a asigura protecția tuturor, astfel că dacă situația o cere, este posibil ca evenimentul să fie amânat pentru anul următor.

Persoanele care au nevoie de asistență specială pe parcursul Forumului au datoria să ne comunice acest aspect  printr-un e-mail. Termenul limită pentru trimiterea acestor informații este o săptămână de la momentul trimiterii formularului de înscriere. Organizatorii Forumului nu își asumă răspunderea în cazul în care un participant nu  comunică toate aceste aspecte în timp util iar în timpul Forumului se constată că din orice motiv participarea sa este îngreunată în orice fel sau imposibilă. Aceste date sunt folosite doar pentru a pregătirea și adaptarea spațiilor Forumului, în caz că e nevoie, pentru a fi accesibile tuturor participanților noștri.

Pe tot parcursul Forumului, atât în cadrul dezbaterilor cât și în cazul evenimentelor sociale sau profesionale, indiferent de locație sau oră, atât timp cât activitatea este organizat în cadrul Forumului, fiecare participant este responsabil pentru acțiunile sale. Astfel, conduita acestuia trebuie să fie una exemplară, prin care să se evite producerea de daune fizice, mentale sau de orice alt fel asupra celorlalți participanți sau asupra obiectelor din spațiul în care aceste activități se desfășoară. Indiferent de natura acțiunilor, (voite, nevoite, directe, indirecte) fiecare participant este singurul responsabil pentru aceste daune, organizatorii Forumului fiind absolviți de orice vină. Dat fiind faptul că toate activitățile din cadrul Forumului se vor desfășura în locații ce nu aparțin Forumului, proprietarii acestora vor stabili care este valoarea acestor eventuale daune.

Pentru a imortaliza aspectele cheie din cadrul Forumului, echipa de organizare va apela la fotografii și înregistrări video pe tot parcursul evenimentului. Acestea vor surprinde activitățile din cadrul Forumului în toate etapele lor. Participanții Forumului vor apărea, de asemenea, în cadrul acestor materiale vizuale. Folosirea ulterioară a acestora este la discreția organizațiilor organizatoare, fiind folosite pentru, dar nu limitat la, crearea de materiale pentru promovarea edițiilor viitoare, publicarea de materiale legate de eveniment, promovarea asociaților, ș.a.m.d. Toți participanții Forumului acceptă că pot apărea în aceste materiale vizuale care ulterior pot să fie folosite în diverse scopuri de către asociațiile organizatoare.

Participanții dispun de mai multe metode prin care pot contacta echipa de organizare. În primul rând, înainte ca aceștia să fie acceptați în Forum, pot folosi formularul de contact disponibil pe site. Ulterior acceptării lor, în cazul moderatorilor comunicarea se face prin e-mail sau pe canale stabilite ulterior. În cazul membrilor de comitet, comunicarea dintre echipa de organizare și aceștia se face prin moderatorul comitetului. Desigur, adresele oficiale de e-mail ale Forumului rămân mereu deschise pentru întrebări. De asemenea, în cadrul Forumului, voluntarii vor încerca să se asigure că răspund tuturor întrebărilor sau neclarităților pe care participanții le-au. Echipa de organizare și moderatorii o să folosească secțiunea de anunțuri din platforma online a Forumului pentru a transmite mesaje și anunțuri importante membrilor. Astfel, este responsabilitatea participanților să verifice constant această secțiune. În cazul în care apar orice fel de probleme cauzate de necunoașterea conținutului vreunui anunț, participantul este cel ce va răspunde pentru problemele create.

Pentru a afla mai multe despre Regulile de Procedură click aici!

Pentru a afla mai multe detalii despre Politica de Cookie și Politica de Confidențialitate vă rugăm să accesați hyperlinkurile.